O1G

79 perc késéssel érkezett Tapolcára a MÁV járata

 A MÁV hírhedt pontatlansága ismét bebizonyította, hogy a magyar vasúti közlekedés válsága nem csupán apró kellemetlenség, hanem rendszerszintű probléma. A Tapolcára tartó egyik járat 79 perc késéssel érkezett meg, utasok tucatjai kénytelenek voltak a peronon álldogálva várni.



Ez a történet azonban nem egyedi. A magyar vasúti hálózat évek óta az elavult pályák, a régi szerelvények és az elégtelen karbantartás szorításában vergődik. Az utasok szerint sokszor még a pontos tájékoztatás is hiányzik, így a késések idejét gyakran csak találgatni lehet.

Miközben a kormány milliárdokat költ stadionokra, sportcsarnokokra és látványberuházásokra, a vasúti fejlesztések rendre háttérbe szorulnak. Az EU-s pénzek egy része ugyan elvileg a közlekedés modernizálására érkezik, de az eredmények egyelőre nem látszanak a mindennapi utazás során.

A helyzet lassan kritikus: a fiatalok és a munkába ingázók egyre inkább elfordulnak a vasúttól, az autóhasználat pedig nő – ami környezetvédelmi szempontból is súlyos visszalépés. Ha a MÁV nem kap sürgős, átfogó reformot, a magyar vasút végleg elveszítheti a versenyképességét a 21. században.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések